perjantai 27. heinäkuuta 2018

Disko

Viekää minut diskoon.

Viekää minut diskoon niin näette kuka minä olen silloin kun en enää minä, kun sillä joka minä olen ei enää olekaan väliä.

Sinä näit minusta vain sen synkän puolen joka aina suree, nyt minä tanssin tanssin tanssin pakoon tätä elämää ja tätä surua. Katso kun minä tanssin, lattia jalkojeni alla ottaa jokaisen askeleen vastaan eikä keikauta minua kaaduksiin niin kuin elämä usein tapaa tehdä.

Minä tanssin tanssin tanssin

ja jokainen askel vie minua kauemmas surusta. Jokainen askel

Sinä näit minusta vain sen rikkinäisen puolen, katso siis nyt: minä tanssin. Ja silloin koko tämä paletti kierähtää ympäri ja minä olen aivan se toinen, jota suru ei enää saa kiinni, etkä sinä. 

Jos tahdot nähdä minusta sen villin puolen, sen joka minä olen tämän taudin takana, niin vie minut silloin diskoon. Sillä siellä se vielä on: se hurja minä, jonka tämä tauti yrittää tainnuttaa. Mutta kun valot välähtävät ja musiikki soi, minä pääsen sen pauloista vapaaksi.

Anna musiikin jyristä joka puolella kehossani, valojen välkkyä taustalla, kun minä tanssin niin kuin hurrikaani. Musiikki! Mitä minusta olisikaan jäljellä ilman musiikkia. Ja kun sisäelimeni lävistää basso ja jalkoihini tarttuu rytmi, minua ei pidättele enää mikään. Minusta tulee maailman onnellisin ihminen.

Musiikki!

Minä
                         tanssin
                   
                              tanssin


                    tanssin

Tämä suru painaa vielä vähän mutta vain vähän.

Sitä sinä et vielä tiedä, että kun minä tanssin, sinulla ei ole enää valtaa minuun, vaan minä olen päässyt sinusta irti ja muuttunut kokonaan toiseksi aineeksi, sellaiseksi, josta sinä et saa otetta, sinä et voi edes koskettaa. 

Viekää minut diskoon, antakaa minun vielä tuntea se kun ilo käy pyörittämään minua pyörryksiin. 

Viekää minut diskoon. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti